Probeer 14 dagen gratis

Dit zijn de 3 geheimen van succesvol projectmanagement voor architecten

Als architect, bouwmanager of bouwkundig adviesbureau ben je het liefst ‘gewoon’ met je vak bezig. Je hebt vast nog helder voor ogen hoe je als jongvolwassene al gefascineerd was door krachtige ontwerpen en mooie materialen. Maar je weet ook dat je, ondanks je wens om te focussen op ontwerpen en creëren, vandaag de dag niet meer onder het bijhouden van een serieuze projectadministratie voor de bouw branche uitkomt. Leer de 3 geheimen die je collega’s toepassen om hun projecten succesvol te managen.

1. Stop met Excel
Misschien gebruiken jullie het zelf nog wel intern, of weet je van collega-architecten dat ze hun projecten administreren en trachten bij te sturen in Excel. Met de nadruk op trachten, want Excel is een prachtig programma, maar niet voor het professioneel managen van je projecten. Naast het feit dat handmatig invoeren van gegevens foutgevoelig en tijdrovend is, mis je ook de mogelijkheid om vooraf bij te sturen op gestelde budgetten. Tel daar de kwetsbaarheid van uitgebreide, gekoppelde spreadsheets bij op en je weet dat het tijd is voor de volgende stap.

2. Kies voor gespecialiseerde software
Zet projectadministratiesoftware in die speciaal is ontwikkeld voor de wereld van architecten, ingenieurs en bouwmanagementbureaus. Er zijn immers weinig branches waar zoveel verschillende projecten, uren, facturen, offerte, oplevertermijnen en fases door elkaar lopen als bij jullie. En dan kun je nauwelijks met de standaard projectmanagementsoftware uit de voeten: er wordt óf zoveel in de huidige pakketten aangeboden dat je afgeleid raakt van de kern óf het is juist niet gedetailleerd genoeg rondom de thema’s die jij vanuit je rol nodig hebt. Denk alleen al aan de mogelijkheid om vooraf bij te kunnen sturen op verbruikte uren en budgetten in een specifieke fase. Met de juiste software om je projecten te administreren ben je in staat om projecten met winst af te sluiten en laat je tegelijkertijd tevreden opdrachtgevers achter.

3. Neem je collega’s mee
We kunnen nóg zo’n mooie systemen bouwen, als de werkwijze intern niet goed wordt uitgezet dan slaagt het maar half. Start daarom met onze gratis demo en laat van elk team een deelnemer aansluiten. Elke collega kijkt immers vanuit zijn eigen rol naar de mogelijkheden van het pakket. En dat levert een mooie mengeling van vragen op: van heel praktisch tot theoretisch, bijvoorbeeld meer gericht op het sturen van je KPI’s.

Zet de stap vandaag nog
Is je bedrijf ook al langere tijd toe aan professionalisering van je projectmanagement? En heb je het idee dat dit veel tijd, geld en energie gaat kosten? Dat valt reuze mee. Als je eenmaal bent overgestapt, wil je niet meer terug. Althans, dat zeggen de architecten, bouwmanagers en bouwkundig adviseurs die je voor gingen. Neem contact met ons op, we plannen graag een
gratis demo bij je in.

Download onze Brochure!

Ontdek de voordelen van YVI Ruby.

Het formulier wordt verzonden..

Bedankt voor je aanmelding! Download hier direct de brochure.