Veel architectenbureaus werken met spreadsheets in Excel. Die beginnen klein, maar groeien uit tot ingewikkelde, en tijdrovende projectadministratiebestanden. Eén foutieve aanpassing kan grote (financiële) gevolgen hebben voor een project. Om nog maar te zwijgen over de uitstraling naar je opdrachtgever als goed overzicht en gerichte controle ontbreken.
Veel architectenbureaus werken met spreadsheets in Excel. Die beginnen klein, maar groeien uit tot ingewikkelde, en tijdrovende projectadministratiebestanden. Eén foutieve aanpassing kan grote (financiële) gevolgen hebben voor een project. Om nog maar te zwijgen over de uitstraling naar je opdrachtgever als goed overzicht en gerichte controle ontbreken.
Het is een bekend probleem in de architectenbranche: je neemt een opdracht aan en constateert achteraf dat je teveel uren hebt besteed. Met meerwerk als gevolg, waar de opdrachtgever niet blij mee is. In YVI Ruby verdeel je uren over de daarvoor bestemde fases zoals voorontwerp, definitief ontwerp, bestekfase en werkfase. Dat levert rust en overzicht op. Ook voor het team. Via kleuren zien zij snel of hun uren overeenstemmen met de beschikbaar uren.
De meeste projectadministratiesoftware bieden teveel opties aan, waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. Algemene pakketten voldoen niet aan de speciale behoeften van architectenbureaus. Je bent bezig met tientallen projecten, met bijbehorende deelfases, oplever-, declaratie- en factuurmomenten. YVI Ruby werkt met vaste projecttemplates, uiteraard in eigen huisstijl, met duidelijke structuren, fases, budgetten, mijlpalen als basis.
YVI Ruby is er speciaal voor architectenbureaus.
Wil je meer inzicht in je uren, facturen, offertes, planningen en budgetten?